Плануючи тренінг для учнів середнього та старшого шкільного віку, необхідно також враховувати особливості психічних процесів та вікові психологічні зміни, які відбуваються у цей бурхливий період розвитку.
- Необхідно враховувати, що у підлітковому віці спостерігається збільшення обсягу уваги, підвищення стійкості уваги та розвиток здатності до переключення та розподілу уваги. Також у підлітків відмічається погіршення результатів навчальної діяльності. Це пояснюється тим, що розумові здібності підлітка, на відміну від здібностей молодшого школяра, набувають нової якості: вони стають опосередкованими. Це відбувається завдяки розвитку понятійного, мовно-логічного, абстрактного мислення. Підліток може оперувати поняттями, розмірковувати про властивості та якості предметів, висувати гіпотези, планувати дослідницьку діяльність і засвоювати великі масиви інформації. Тому дуже доречним під час тренінгу