2009 року Державна бібліотека України для юнацтва організувала і провела Всеукраїнське соціологічне дослідження „Веб-спілкування та нетикет: ставлення бібліотекарів та користувачів”. Мені вдалося з достовірних джерел дізнатися про результати. Ділюся ексклюзивними даними.
Соціологічне дослідження здійснювалося у Волинській, Донецькій, Житомирській, Запорізькій, Київській, Кіровоградській, Луганській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Тернопільській, Херсонській, Хмельницькій, Черкаській обласних бібліотеках для юнацтва, Чернівецькій ОУНБ, Закарпатській ОБДЮ, бібліотеках м. Києва, ДБУ для юнацтва.
Дослідженням було охоплено 1715.
Перше питання анкети дало змогу визначити, що ж саме вабить молодь у Інтернеті. За даними анкет, 32,2% молодих людей зазначили, що їх просто приваблює віртуальний світ, 29,2% респондентів подобається спілкуватися у форумах та чатах. Виявляється, 15,5% опитаним подобається в Інтернеті легкість знайомства. Значно менша частина користувачів використовують можливості мережі для самовираження, а саме – 12, 7%. Інтернет як інструмент для зняття стресу використовують 4,4% опитаних, а от 6% молодих людей приваблює в віртуальному світі анонімність та безкарність.
Результати дослідження демонструють, що 57,8% респондентів не знають, що таке «нетикет».
На питання: «Чи надаються у Вашій Бібліотеці консультації щодо ефективної, безпечної роботи в мережі Інтернет?» – опитані відповіли схвально. Найпопулярнішою формою, що використовується на сьогодні серед бібліотек-учасників дослідження є консультація. 34,4% респондентів зазначили, що бібліотечні фахівці консультували їх з питань мережевої етики та безпеки, 28,9% надавалася інформація щодо роботи з електронною поштою. Нажаль, мало уваги в бібліотеці приділяють ключовому питанню безпечного Інтернету – приватності (16,1% респондентів отримували консультації щодо цієї проблеми).
Учасники анкетування зазначають, що їм доводилось виконувати прохання невідомих осіб в мережі Інтернет. Так, 49,5% опитаних приставали на пропозицію перегляду «цікавого» фото чи відео, 32,2% – відгукувалися на заклики проголосувати в конкурсах. 7,6% молоді поповнювали рахунок через Інтернет на прохання невідомої особи. Виконували інші прохання в Інтернеті 10,7% респондентів, з яких 4,7% – допомагали під час пошуку людини через мережу.
На питання анкети «Чи дотримуєтеся Ви в мережі законів, що діють в «реальному світі»?» схвально відповіли 86,8% опитаних, а 94,7% - впевнені, що необхідно дотримуватися правил етики у віртуальному світі.
Респонденти висловили побажання дізнатися більше про нетикет, більшість з них охоче б це зробили, скориставшись інформаційними матеріалами (52,1%). Традиційна лекція припала до душі 26,1% респондентів, а от інтерактивним формам навчання (тренінгам) надають перевагу 20,7% опитаних. 1,1% молоді запропонували популяризувати етикет через Інтернет чи електронні видання.
Далі буде...
Соціологічне дослідження здійснювалося у Волинській, Донецькій, Житомирській, Запорізькій, Київській, Кіровоградській, Луганській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Тернопільській, Херсонській, Хмельницькій, Черкаській обласних бібліотеках для юнацтва, Чернівецькій ОУНБ, Закарпатській ОБДЮ, бібліотеках м. Києва, ДБУ для юнацтва.
Дослідженням було охоплено 1715.
Перше питання анкети дало змогу визначити, що ж саме вабить молодь у Інтернеті. За даними анкет, 32,2% молодих людей зазначили, що їх просто приваблює віртуальний світ, 29,2% респондентів подобається спілкуватися у форумах та чатах. Виявляється, 15,5% опитаним подобається в Інтернеті легкість знайомства. Значно менша частина користувачів використовують можливості мережі для самовираження, а саме – 12, 7%. Інтернет як інструмент для зняття стресу використовують 4,4% опитаних, а от 6% молодих людей приваблює в віртуальному світі анонімність та безкарність.
Результати дослідження демонструють, що 57,8% респондентів не знають, що таке «нетикет».
На питання: «Чи надаються у Вашій Бібліотеці консультації щодо ефективної, безпечної роботи в мережі Інтернет?» – опитані відповіли схвально. Найпопулярнішою формою, що використовується на сьогодні серед бібліотек-учасників дослідження є консультація. 34,4% респондентів зазначили, що бібліотечні фахівці консультували їх з питань мережевої етики та безпеки, 28,9% надавалася інформація щодо роботи з електронною поштою. Нажаль, мало уваги в бібліотеці приділяють ключовому питанню безпечного Інтернету – приватності (16,1% респондентів отримували консультації щодо цієї проблеми).
Учасники анкетування зазначають, що їм доводилось виконувати прохання невідомих осіб в мережі Інтернет. Так, 49,5% опитаних приставали на пропозицію перегляду «цікавого» фото чи відео, 32,2% – відгукувалися на заклики проголосувати в конкурсах. 7,6% молоді поповнювали рахунок через Інтернет на прохання невідомої особи. Виконували інші прохання в Інтернеті 10,7% респондентів, з яких 4,7% – допомагали під час пошуку людини через мережу.
На питання анкети «Чи дотримуєтеся Ви в мережі законів, що діють в «реальному світі»?» схвально відповіли 86,8% опитаних, а 94,7% - впевнені, що необхідно дотримуватися правил етики у віртуальному світі.
Респонденти висловили побажання дізнатися більше про нетикет, більшість з них охоче б це зробили, скориставшись інформаційними матеріалами (52,1%). Традиційна лекція припала до душі 26,1% респондентів, а от інтерактивним формам навчання (тренінгам) надають перевагу 20,7% опитаних. 1,1% молоді запропонували популяризувати етикет через Інтернет чи електронні видання.
Далі буде...
Уникальное исследование, о котором должны знать все.
ВідповістиВидалити